SEAT Ateca. Колумб XXI століття.

SEAT Ateca. Колумб XXI століття.

ПОДЕЛИТЬСЯ

У стані шанувальників марки SEAT свято – відбулася довгоочікувана подія: іспанці, дивлячись на рекордні продажі конкурентів, нарешті отямилися і почали випуск першого SUV під своїм брендом – Ateca.

Ми трошки лукавим, називаючи Ateca Колумбом, тому що першою пробою пера SEAT в класі SUV можна назвати Altea Freetrack, але ж і вікінги побували в Америці раніше відомого іспанця! Отже, SEAT Ateca, побудований на модульній платформі MQB і по суті є родичем VW Tiguan, але по факту і по положенню в лінійці концерну трохи поступається німцю в розмірах і трохи більше – в ціні. Ціни на іспанський кросовер в базовій комплектації стартують в Україні від 569 тисяч гривень.IMG_9330

Дизайнери SEAT вміють малювати красиві автомобілі, і Ateca не став винятком – фірмові гострі лінії, гармонійні пропорції, впізнавана передня діодний оптика з химерним візерунком ДХВ. Кросовер гарний практично з будь-якого ракурсу, як на нього не глянь. І якщо ззаду його можна сплутати з універсалом Skoda або VW, то спереду він виключно самобутній. А якщо ще і вибрати диски побільше і один з яскравих фірмових кольорів забарвлення кузова – увагу в потоці вам гарантовано. Пластикові нефарбовані накладки по нижньому краю дверей і бамперів натякають на те, що Ateca готували їздити не тільки по асфальту.IMG_9335

До зовнішності нового SUV ніяких претензій немає, та й до інтер’єру теж – скоріше причіпки. Перше, що трохи насторожило – легкий тріск при русі по нерівностях в районі передніх дверних карт. Пізніше ми звернули увагу на невелику деформацію дверного отвору в місці кріплення упору механізму відкривання дверей – саме в цьому, швидше за все, і криється причина стороннього шуму. Метал в місці кріплення відчутно прогинається якщо інтенсивно штовхнути двері під час відкриття – його товщини явно недостатньо для повноцінного стримування інерції відкриття важкої двері. Другим недоліком можна назвати важкодоступність органів управління на центральній консолі для людей з ростом нижче середнього. Доводиться відривати спину від сидіння і тягнутися за кнопками. Третьою особливістю, до якої вам доведеться звикати, можна назвати невиразні індикатори рівня запасу палива і температури масла. Якщо за вікном ніч чи відсутнє яскраве сонце – все добре. Але як тільки промінь світла падає під певним кутом – розібрати показання електронної шкали неможливо. Звична стрілка була б більш практичним, хоча і досить консервативним рішенням.IMG_9552

В іншому ж інтер’єр доставляє приємні емоції. Зручне кермо з трьома спицями, що обтягнуте приємною на дотик шкірою, через яке видно контрастні спідометр і тахометр, які легко читаються. Радують традиційні VAG-івські перемикачі світла зліва і три механічні шайби управління мікрокліматом справа, якими не пожертвували на догоду модернізму. Користуватися крутилками і клавішами під час руху набагато зручніше, ніж “тикати” в сенсорну панель. По центру торпедо екран мультимедіа з чіткою картинкою та швидким відгуком. Біля руків’я КПП кнопка старт стоп, шайба вибору режимів трансмісії і кнопка міні-важіль стоянкового гальма: натиснув вниз, гальмо активоване, потягнув вгору – відпущене. Продумана навіть така дрібниця, як ручка відкриття капота, яка може бути використана тільки в разі, якщо автомобіль стоїть на місці і водійські двері відкриті, інакше вона просто заблокована дверний картою.IMG_9562

Акцент в сидіннях зміщений швидше в бік чіпкості та бічної підтримки, ніж комфорту, особливо в варіаціях з центральною вставкою з алькантари. І це повністю відповідає характеру автомобіля – скоріше динамічного, з відточеною керованістю, ніж комфортного. Досить місця і для задніх пасажирів – двом буде дуже комфортно. Значного розміру багажник радує наявністю опціонального сенсора, що спрацьовує на рух ноги – навіть з зайнятими руками скласти вантаж в Ateca буде легко і просто.IMG_9604

Під час руху автомобіль можна охарактеризувати одним словом – пружний. У ньому немає надмірного заколисуючого комфорту, немає в ньому і безкомпромісної спортивної жорсткості. Це стосується і підвіски і рульового управління. Ateca приємний на ходу, передбачувано відгукується на кермо – об’їхати зв’язку розсипаних по дорозі ямок буде не важко і не викличе розгойдування. В іншому, якщо ями не глибокі, а маневрувати немає бажання або можливості – підвіска їх проковтне не скривившись. Гальмування, і це заслуга невеликої ваги кросовера, так само дуже адекватне та прогнозоване.IMG_9377

Перші кілометри по ідеальному асфальту міських проспектів, потім занурюємо у вузькі вулички що забиті припаркованими автомобілями і з’являється перше питання – а чи це кросовер? Говорячи про підвіску в нас склалося таке враження, що ми їхали на SEAT Leon FR. Так, налаштування підвіски  трохи шкодять комфорту, особливо на нерівностях. Чути як вона відпрацьовує стики і невеликі ямки, але це не викликає роздратування. На вузьких забитих вуличках, де потрібно дуже багато маневрувати між машинами, робота на кермі приносить масу задоволення – настільки легко, зрозуміло і інформативно, рухи керма передаються на колеса. А виворіт і радіус розвороту можна порівняти з дріфтовим автомобілем, у якого передні колеса мають змогу повернути майже на 90 градусів. За це інженерам від редакції Dreamcar лайк 🙂

У міських джунглях, двигуна 1,4 турбо на 150 к.с. вистачало всюди. Необхідно динамічне прискорення – легко. Потрібно бути економічним – теж не проблема, є система start/stop. На приміських дорогах, до 120 км/г брак потужності не відчувається, але от коли потрібно зробити обгін на 120 км/г вже потрібно трохи більше часу і правильна оцінка дорожньої обстановки. 6-ти ступінчаста DSG працювала не ідеально, але все ж настільки добре, що в процесі тесту навіть не було особливого приводу її в чомусь дорікнути. Чому не ідеально? Та тому що ми дуже вибагливі – до оцінки “відмінно» не дотягнуло відчуття комфорту при перемиканні з першої на другу і з другої на третю передачі. Іноді вони супроводжуються легкими поштовхами.

І все ж саме яскраве захоплення нас чекало на бездоріжжі. Ніхто з членів редакції не міг собі дозволити навіть подумати про те, що перший SUV у SEAT вийде з такими можливостями на Offroad. Подолання калюж і бруду ходом – цілком очікувані. А ось поведінка іспанця на схилах і підйомах – це “браво”! Світанок, на траві роса, дуже мокро. Ateca взута в цивільні покришки, які призначені для асфальту. Перший пагорб, другий пагорб, третій і кожний наступний був все складніше і складніше. Але наскільки ж грамотно працюють електричні помічники! Вони дозволяють долати такі перешкоди практично без проблем. Піднявшись на крутий пагорб, з нього необхідно спускатися. А спускатися завжди страшніше, ніж підніматися. Але і тут системи все роблять “на відмінно”. Навіть при спуску з пагорба по мокрій траві, вибравши діагональний напрямок до низини, автомобіль спускається без єдиного знесення або натяку на якусь небезпеку. Після такої поведінки на бездоріжжі на асфальт не хотілося повертатися взагалі. І за такі настройки систем для бездоріжжя, інженерам ще один лайк від Dreamcar 🙂

Якщо ви не любитель м’яких диванів, та ще й на бездоріжжя заїжджаєте – то цей автомобіль неодмінно змусить вас у захваті заговорити  іспанською.

Усвідомлення того, що машина здатна на багато що поза асфальтом це вагомий бонус в умовах нашої країни. З комфортом доїхати по розкислому грунту на дачу? З’їздити на гірськолижний курорт або в ліс на пікнік? Ateca з легкістю доставить і господаря і його пасажирів до пункту призначення, причому зробить це обережно, дбайливо й економно. Ще б пак, адже під капотом трудиться 1.4 TSI на 150 к.с. агрегатований з 6 ступінчастою DSG. А включена система Start/Stop дозволяє утримати витрата в місті на рівні 7,2 літра! І це при тому, що Ateca здатний розміняти першу сотню швидше 9 секунд і досягти максимальної швидкості в 189 км / ч. Нам же настільки низькі показники не скорилися. І справа, звичайно, не в паливі – адже на тестах DreamCar використовується тільки якісне європейське пальне VENTUS. Запорука нашої “великої” витрати – це 60% тесту на бездоріжжі. Вже дуже ми були здивовані позашляховими здібностями іспанського здорованя!IMG_9463

Тримаємо парі, що коли іспанці випустили свого Колумба в море ринку SUV, що стрімко росте, десь в стороні заплакали французи.

Дякуємо за наданий автомобіль і сприяння в проведенні тест-драйву SEAT Центр Харків на Гагаріна, 314 Б.

 

ПОДЕЛИТЬСЯ
Предыдущая статьяАвтоматичний Cactus!
Следующая статьяDS 7 CROSSBACK для ІНАВГУРАЦІЇ ПРЕЗИДЕНТА ФРАНЦІЇ
Состав: три постоянных участника - Вадим Гришин, Иван Семенов и Валентин Светличный. Их знакомство произошло в пылу автоспортивных соревнований и с тех пор они объединены одной идеей - автомобилями мечты!

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ