Формула 1. Огляд Гран Прі Іспанії 2017 року: Дитячі мрії.

Формула 1. Огляд Гран Прі Іспанії 2017 року: Дитячі мрії.

ПОДЕЛИТЬСЯ

14 травня 2017 року в Іспанії пройшов п’ятий етап чемпіонату світу.

Траса в Барселоні дуже добре знайома всім без винятку командам Формули 1, дві з трьох серій передсезонних тестів пройшли саме на ній. Багато жартували що це другий домашній Гран Прі для будь-якої команди, незалежно від національності. Це перший європейський етап сезону, саме в Барселону команди привозять істотно оновлені шасі. Саме тут, стає зрозуміла остаточна розстановка сил, яка навряд  серйозно зміниться по ходу сезону.

Багато побоювалися що Ferrari не зможе відповідати Mercedes в темпах модернізації і інтрига зародилася в перших чотирьох гонках сезону згасне. Red Bull так взагалі погрожували відіграти близько 1 секунди на колі – команда робила все можливе для того щоб включитися в боротьбу за титул.

Кваліфікація в суботу розвіяла побоювання – інтрига є! Чотири гонщика Mercedes і Ferrari до останнього кола боролися за поул позицію. Право стартувати першим в підсумку дісталося Льюїсу Хемільтону, але Феттель відстав усього на 51 тисячну секунди! Лідер Ferrari міг і зовсім стартувати з поула, але помилився на останньому секторі, втративши занадто багато часу. Red Bull ж традиційно розмістився на третьому ряді стартового поля, якщо вони і відіграли секунду з кола, то конкуренти явно зробили те ж саме. Кращим з інших в суботу став герой місцевої публіки Фернандо Алонсо. Іспанець створив сенсацію кваліфікувалися на сьомому місці на машині, яка в цьому році жодного разу не довезла його до фінішу. Заслугу дворазового чемпіона світу визнали навіть його суперники на суботній прес-конференції.

Обганяти на трасі в Барселоні вкрай складно, все це давно знають. Можливо тому всі пілоти зі старту дуже активно кинулися в бій – вони розуміли обігнати на старті, можливо, єдина реальна можливість. Як наслідок велика кількість гоночних інцидентів на першому колі і сход двох пілотів топ-команд. Боттас трохи підчепив заднє колесо співвітчизника в першому повороті, цього виявилося достатньо щоб машину Райконен зірвало з траєкторії прямо на Red Bull Макса Ферстапенна. В результаті двом останнім довелося зійти із-за поломок в підвісці і це чудо що вони не захопили з собою ще пару машин з середини пелотону.

rai_ver
Пошкоджені машини Ферстаппена і Райконен на небезпечно малій швидкості повертаються на трасу. Маса намагаючись уникнути зіткнення виштовхує Алонсо за межі треку.

А лідерство після першого повороту захопив Феттель. Хемільтон неважно стартував і в першому повороті не зміг нічого протиставити лідеру Ferrari. Більш того, Льюїс міг програти і другу позицію, ззаду активно наближалися два фіна, британцеві пощастило що до першого повороту в Барселоні не так далеко, як в Сочі.

Коли гонка перейшла в звичне русло Феттель і Хемільтон почали різко відриватися, Боттас не зміг підтримувати їх темп. У підсумку перемогу розіграли між собою лідери двох топ-команд. Після першого піт-стопа здавалося, що удача на боці Феттеля, побоюючись «підрізування» Себастьян досить рано заїхав у бокси і лідирував з комфортною перевагою. Однак стратеги Mercedes дуже добре розіграли залишився у них на руках козир (занадто ранній піт-стоп Феттеля), поставивши на другий відрізок Хемільтону шини Medium. Справа в тому, що на цій трасі різниця між гумою Soft і Medium доходила до півтори секунди на колі – величезна за мірками Формули 1. А так як лідерів очікував ще один піт-стоп, то на останній відрізок Хемільтону знову могли поставити Soft. За правилами Формули 1 пілот зобов’язаний використовувати хоча б два різних вида в гонці і Ferrari нічого не залишалося як поставити своєму лідерові на останньому піт-стопі набагато повільніші шини Medium. До того ж Mercedes допоміг режим віртуального автомобіля безпеки, оголошений на тридцять п’ятому колі після аварії Стофеля Вандорна і Феліпе Маси. В цьому режимі пілоти зобов’язані скинути швидкість, а в той момент саме Льюїс перебував на більш повільної гумі Medium. Коли режим VSC був знятий лідери гонки поміняли гуму в останній раз і перевага була вже на боці Льюїса, на 44 колі він досить легко вийшов в лідери гонки. Феттелю залишалося тільки констатувати по радіо: «No chanse. Like a train». Обгін в боротьбі за перше місце дійсно був не дуже видовищним, занадто велика була різниця по гумі.

Mercedes під номером 77 повинен був впевнено зайняти останнє місце на подіумі. Але на 39 колі не витримав двигун і Боттасу довелося зійти, нічого дивного, до речі, в цьому немає. Цей двигун вже проїхав 4 перших гонки сезону і перед Гран Прі Іспанії обидва пілоти отримали нові силові установки. Однак увечері в п’ятницю на боліді Вальтеррі Ботаса виникли проблеми з новою силовою установкою. Оперативно проблему вирішити не вдалося і механіки були змушені поставити на машину фіна старий двигун. Так свій перший подіум в цьому сезоні заробив Даніель Ріккардо. Звичайно австралієць не на це розраховував перед початком сезону. Але Red Bull так і не вдалося нав’язати боротьбу лідерам чемпіонату, залишається лише підбирати випадкові подіуми при проблемах Ferrari і Mercedes.

ric
Перший подіум в цьому році для Ріккардо. Перед початком сезону австралієць не приховував, що хоче боротися за титул. Форма Red Bull цього йому не дозволяє.

При сході аж трьох пілотів топ-команд очки посипалися як з рогу достатку на в інші команди. Правда щасливчики все ті ж, пара пілотів Force India і Ніко Хюлькенберг на Renault. Також в очках обидва пілоти Toro Rosso і Ромен Грожан з Haas.

Окремо хочеться згадати Паскаля Верляйна, німець підтвердив свою першокласну форму, заробивши перші в сезоні (а можливо і єдині) очки для Sauber. Швидкістю машини швейцарської команди не відрізняються, Паскалю залишалося тільки проводити гонку з одним піт-стопом (проти двох у більшості) і сподіватися на сходи або автомобіль безпеки. І він дочекався, хоч і віртуальний, але автомобіль безпеки був оголошений, чим допоміг пілотові Sauber провести зупинку з мінімальною втратою часу.

А що Алонсо? Відмінно кваліфікувалися на сьомому місці, іспанець не уникнув контакту на старті з Феліпе Массою. Фернандо відкотився за межі першої десятки і на цьому гонка була для нього зіпсована – відігравати позиції в гонці на повільному McLaren практично неможливо.

 

Результаты гонки:

results

На Гран-прі Іспанії 2017 року було і ще один герой який, хоч і не брав участі в змаганнях, зате зібрав симпатії абсолютно всіх глядачів. Його ім’я Томас Данелія і йому 6 років. Хлопчик з сім’єю приїхав з Франції щоб повболівати за свого кумира Кімі Райконен. Діти на відміну від дорослих погано вміють приховувати свої емоції і після сходу свого кумира маленький Томас так плакав, що привернув увагу оператора і режисера трансляції. Побачивши дитячі сльози представники Ferrari поспішили запросити хлопчика і його сім’ю в бокси, де юний фанат гонок не тільки зустрівся зі своїм кумиром, а й сфотографувався з ним і навіть отримав кепку з автографом в подарунок.

Що ж Гран Прі Іспанії позаду, він видався видовищним і багатим на обгони, що вже саме по собі незвично. А ще порадував дуеллю в боротьбі за перемогу двох лідерів чемпіонату. Засмучує тільки що Red Bull так і не змогли включитися в їх боротьбу. Судячи з усього, команду чекає легка прогулянка до третього місця в чемпіонаті, без шансів відіграти або програти що-небудь. Команда це явно розуміє і буде використовувати агресивні тактичні схеми в спробах виграти хоча б один-два Гран Прі.

Наступна гонка пройде 28 травня по вузьких вуличках князівства Монако. Цей Гран Прі вже давно не просто чергова гонка в календарі – це одна з найпрестижніших гонок у світі, так само як 24 години Ле Мана або 500 миль Індіонаполіса. Саме в останній, до речі, в цьому році виступить Фернандо Алонсо. Іспанець настільки розчарований нескінченними проблемами McLaren Honda що шукає будь-яку можливість відволіктися і якось зберегти мотивацію. Правда Інді 500 проходить в один день з Гран Прі Монако, так що його іспанець пропустить. Для Фернандо, який вигравав на вуличках Монте Карло двічі, набагато цікавіше взяти участь у чомусь новому ніж знову героїчно битися за сьому позицію в кваліфікації. А замінить Фернандо відправлений в минулому році на пенсію, чемпіон світу 2009 року, британець Дженсон Баттон. Можливо саме досвідчений британець завоює перші очки в сезоні для McLaren?

 

Особистий залік

Позиция Пилот Страна Команда Очки
1 С. Феттель GER Ferrari 104
2 Л. Хэмилтон GBR Mercedes 98
3 В. Боттас FIN Mercedes 63
4 К. Райкконен FIN Ferrari 49
5 Д. Риккардо AUS Red Bull 37
6 М. Ферстаппен NED Red Bull 35
7 C. Перес MEX Force India 34
8 Э.Окон FRA Force India 19
9 Ф. Масса BRA Williams 18
10 К. Сайнс ESP Toro Rosso 17
11 Н. Хюлкенберг GER Renault 14
12 Р. Грожан FRA Haas 5
13 К. Магнуссен DEN Haas 4
14 П. Верляйн GER Sauber Ferrari 4
15 Д. Квят RUS Toro Rosso 4

Кубок конструкторів

Позиция Команда Двигатель Очки
1 Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes 161
2 Scuderia Ferrari Ferrari 153
3 Red Bull Racing Tag Heuer Renault 72
4 Sahara Force India F1 Team Mercedes 53
5 Scuderia Toro Rosso Renault 21
6 Williams Martini Racing Mercedes 18
7 Renault Renault 14
8 Haas F1 Team Ferrari 9
9 Sauber Ferrari Ferrari 2016 4
10 McLaren Honda Honda 0

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ