Тест-драйв Citroen C4 Cactus – свіжий погляд на бюджетний сегмент

Тест-драйв Citroen C4 Cactus – свіжий погляд на бюджетний сегмент

ПОДЕЛИТЬСЯ

Французи з Citroen завжди славилися вмінням робити оригінальні та самобутні автомобілі, тим самим привертаючи до себе загальну увагу. Згадаймо хоча б “гидкого каченя” С2 або божественний DS з гідропневматичною підвіскою.

А чого тільки варта реклама марки на Ейфелевій вежі в 1925 році? Оригінальність – ось справжній девіз Citroen!
Tour_Eiffel_CitroenCitroen C4 Cactus вийшов гідним продовжувачем роду, в ньому здалеку відчувається порода Citroen. Перша дизайнерська проба відбулася в 2007 році на Франкфуртському автосалоні, однак представлений там концепт C-Cactus лише віддалено нагадував серійний автомобіль. А ось в концепті, показаному у Франкфурті шість років по тому, Кактус впізнавався вже безпомилково.
Citroen-Cactus-Concept-2013-Image-01З якого боку не подивись на автомобіль – всюди впізнається фамільний дух і оригінальність Citroen. Триповерхова передня оптика (ще більш оригінальна, ніж у Nissan Juke), пластикові накладки навколо передньої і задньої світлотехніки, а також на колісних арках. У темний час доби світла більш ніж достатньо, хоча в фарах використовуються звичайні галогенні лампи. Діодними виконані лише денні ходові вогні. Геніальне рішення для міста – захисні накладки з термопластичного поліуретану – AirBump, що захищають кузовні панелі на швидкості до 4 км/ч або від неохайних сусідів по парковці (а як відомо, левова частка дрібних, але таких прикрих ДТП трапляється саме на “парковочних” швидкостях) .
IMG_8228Оригінальні, навіть трохи екзотичні, колісні диски 16 або 17 діаметра. Масивна задня стійка, що надає профілю вид здорованя, готового при будь-якої вдалої нагоди покинути асфальт, правда кліренс, що становить всього 13 см, може трохи вгамувати запал. У дорогих комплектаціях можна замовити навіть панорамний дах!
IMG_8103Салон C4 Cactus навряд чи зможе когось залишити байдужим. При першому ж погляді з’являється бажання скоріше сісти в це затишне домашнє крісло. При тому, що салон намагалися зробити максимально дешевим, відчуття, що на тобі економили, не виникає. Швидше навіть навпаки. Цілісний передній диван з оригінальним підлокітником, на який так зручно спертися в дорозі – і ось вже немає необхідності забезпечувати салон передній центральною консоллю з шухлядками, кнопочками і підстаканниками.IMG_8324“Валізні” ручки передніх дверей – просто, функціонально, незвично і навіть дуже зручно! М’які, оббиті тканиною підлокітники на всіх чотирьох дверях. У задніх дверях, до речі, немає склопідйомників. Замість них відкидаються кватирки, що викликають ностальгію за класикою. І настільки незвичайні ручки, і відсутність електроприводу стекол для задніх пасажирів, крім здешевлення конструкції виконують ще одну добру справу – зменшують вагу автомобіля.IMG_8322 Лаконічна приладова панель з регулюванням рівня яскравості, шкода, що в ній відсутній тахометр. Семидюймовий екран з регулюваннями клімату, налаштуваннями авто, інформацією про пробіг і витраті пального, мультимедіа, сучасне, але, знову-таки, не найзручніше рішення, особливо в дорозі.IMG_8381 Три кнопки управління роботизованою КПП (мабуть, найбільш спірний момент в Кактусі, який в статиці справляє дуже сприятливе враження) і хитро вигнутий важіль стоянкового гальма, що за своєю формою нагадує літаковий важіль управління тягою.IMG_8363Дуже порадували інтегровані в двірники форсунки омивача, що дозволяють економити рідину, ефективно очищати скло і при цьому не забризкувати автомобіль. Ми це відчули вкрай добре, в силу того, що маршрут тестдрайву не завжди проходив гладкими та чистими дорогами.IMG_8187Як же поводиться Cactus в динаміці? Про це трохи нижче.
Перше, і дуже важливе – настійно рекомендуємо перед тим, як прийняти рішення про купівлю цього Citroen прийти в салон і взяти автомобіль на тестдрайв, щоб особисто відчути всі особливості роботизованої коробки. Це не найгірше рішення – така КПП легша й дешевша класичного гідромеханічного автомата з вже давно відомою конструкцією. Для того, щоб порозумітися з цією коробкою, буде потрібно час на звикання до особливостей поведінки однодискового робота. Легше перенести період звикання допоможе дуже зручне місце для відпочинку лівої ноги, в якій чудово підібрані як кут нахилу так і ширина.
IMG_8106А якщо вам вже зовсім не сподобалася робота роботизованої коробки, то у нас є добра новина. Вже зовсім скоро почнуться поставки Citroen C4 Cactus з надійним шестиступінчастим автоматом виробництва Aisin. АКПП буде поєднуватися з бензиновим турбодвигуном 1.2 літра і віддачею в 110 л.с. Пам’ятається цей тандем, випробуваний нами раніше на Peugeot 2008, залишив дуже гарні враження.
Конструюючи підвіску Cactus, французькі інженери явно намагалися в першу чергу подбати про м’якість і плавність ходу, при цьому не виходячи за рамки скромного бюджету. Внаслідок цього в підвісці використовуються прості перевірені рішення – Макферсон + торсіонна балка. При їзді гарними шляхами та дорогами з дрібними нерівностями робота підвіски радує і не викликає нарікань, але як тільки перешкоди стають вище середнього, задня балка припиняє поводитися з колишньої незворушністю і порушує тишу в цілому добре ізольованого від шуму салону. Плавність ходу при подоланні великих нерівностей так само страждає – але це відома проблема залежною підвіски.
IMG_8259Ми вже в декількох місцях згадували про те, що крім здешевлення конструкції, інженери Citroen тримали Cactus на строгій дієті, тому вага автомобіля становить трохи більше тонни. То ж не дивно, що навіть скромні за розмірами гальмівні механізми (дискові на передній осі і барабанні на задній) дуже передбачувано і впевнено зупиняють автомобіль.IMG_8195На трасі ж, зручні в місті задні сидіння здалися надмірно вертикальними – в далекій дорозі спина починала втомлюватися і хотілося відкинути спинку сильніше назад. На жаль, така настройка для заднього ряду крісел відсутня. Зате дуже порадував дизель, який і в місті відрізнявся досить скромним апетитом. Показник витрати палива на трасі впевнено тримався на позначці менше 4 літрів на сотню кілометрів пробігу. При цьому зайвим звуком і вібраціями двигун нагадував про себе лише в той момент, коли авто рушає з місця. На ходу він поводився тихо і пристойно, акустично прикидаючись бензиновим. Звичайно, не можна виключати вплив на тиху роботу та мінімальні витрати й палива, що використовується – адже всі тести DreamCar проходять виключно на високоякісному європейському паливі VENTUS.IMG_8111

Підводячи підсумки можна сказати, що у французів вийшов ще один 100% бестселер – неординарний, елегантний і іноді епатажний. Але при цьому надійний, економічний і навіть затишний. Все це про кактус! А ось коли почнуться продажі версії з класичної АКПП замість робота – це буде просто свято якесь 🙂

P.S. Редакція висловлює подяку за наданий автомобіль співробітникам автосалону “Citroen на Гагаріна” і особисто Карпенко Олександру.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ